zondag 18 augustus 2013

Bloggen……


Vandaag gaat mijn blog van start. Het lijkt mij leuk om mijn eigen (dieet) ervaringen, frustraties maar ook overwinningen met jullie te delen. Ik hoor je denken “jij weet het toch allemaal zo goed”. Dat klopt ik weet precies hoe het moet en hoe het komt. Ik weet heel goed hoe de balans tussen voedingsstoffen moet zijn, maar als daar een emotie en/of hormoon aan toegevoegd wordt ziet het leven er ineens heel anders uit, ook voor mij.


Soms zit mijn hoofd zo vol dat ik mij geen raad weet met alle kilocalorieën en emoties. Dus dacht ik, ik ga het opschrijven en delen met een ieder die het lezen wil. Ik hoop dan ook dat mijn verhalen jullie inspireren en motiveren naar een gezond eetgedrag en een gewenst gewicht. Een gewicht is voor iedereen anders, jouw ideale gewicht zijn het aantal kilo’s waar jij jezelf lekker en mooi bij voelt. Dat hoeft niet per definitie een maatje 38 te zijn. Je bent mooi en gelukkig in jouw lichaam als je straalt!

Stralen wil ik zelf ook weer. De afgelopen maanden zijn er bij mij door de menopauze heel wat kilo’s bijgekomen waardoor er een aantal donkere wolken voor de zon gedreven zijn. Deze moeten weg en het liefst zo snel mogelijk. Hopelijk gaat dit gepaard met een aantal kilo’s maar belangrijkste is dat ik weer ga stralen en dat mijn zelfvertrouwen over mijn lichaam weer terug komt in deze nieuwe fase van mijn leven. Klinkt wel erg melodramatisch maar dat is het niet. Ik vind het helemaal niet erg om in de overgang te raken, dat hoort er nu eenmaal bij. Ik moet er alleen even mee om leren gaan. Je stofwisseling verandert tenslotte compleet en daar moet ik aan wennen en dus ook een nieuw eetgedrag ontwikkelen. En dit is even iets lastiger omdat het een nieuwe fase is. Je moet je eigen lichaam opnieuw leren kennen. 46 jaar lang wist ik precies wat ik wel en niet moest doen om op gewicht te blijven en dat is nu totaal anders. Maar alles komt goed!
Ik was al ervaringsdeskundige in de puberteit (was 16 jaar toen ik voor het eerst een bijeenkomst van de weight watchers bijwoonde), na mijn zwangerschap en de jaren daarna en nu straks ook in de overgang.

Dus dames, advies nodig? Kom een keer langs in de praktijk.


Ik wens jullie veel lees plezier en hoop dat jullie gaan reageren op mijn verhalen. Vrienden, familieleden en kennissen enthousiast maken om ook mijn website te bezoeken en facebook pagina te liken. Het komende jaar staan er veel interessante en leuke bijeenkomsten op de agenda die ter zijne tijd op de website vermeld gaan worden. Mochten er onderwerpen zijn waar je graag wat meer over wilt weten stuur dan even een mailtje naar info@mangelique.nl.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten